Bedienung einer Lokomotive

Q&A forum. Please write all articles in english. Warning: you might get faster responses when writing in geman in one of the german forums.

Moderatoren: Stellwerk-Admin, Moderatoren

Antworten
tomcat201
Beiträge: 2
Registriert: Mo Jan 11, 2010 9:16 am

Bedienung einer Lokomotive

Beitrag von tomcat201 »

Guten tag

Wie, man von Bedienungen mit geschlossenem Signal gemacht?

Freundschaftlich
Benutzeravatar
Sven
Beiträge: 4641
Registriert: So Mär 26, 2006 8:01 pm
StiTz: 702198

Re: Bedienung einer Lokomotive

Beitrag von Sven »

Hallo,

ich habe mir das jetzt 3 mal Durchgelesen, ich verstehe den Satz nicht :?

Mfg Sven
Auch Wasser wird zum edlen Tropfen, mischt man es mit Malz und Hopfen ;-)
DevonFrosch
EntwicklerHandbuch-TeamR-Admin [Bremen-Niedersachsen, Fernverkehr Niederlande, Hamburg - Schleswig-Holstein, Niederlande Ost, Rhein-Main, Rhein-Main 2024, Rheinland-Pfalz, Ruhrgebiet, Zug-Schattenregion]Fernverkehr-Team [NL, SKA]Qualitätssicherung [Anlagen-QS, Zug-QS]Erbauer
Beiträge: 7522
Registriert: Fr Jan 16, 2009 11:15 am
StiTz: 709215

Re: Bedienung einer Lokomotive

Beitrag von DevonFrosch »

If it's easier for you, you can also ask in english - perhaps then we'll understand your question :-)

Greetings,
DevonFrosch
Querschnittskompetenzträger
Projektübersicht
tomcat201
Beiträge: 2
Registriert: Mo Jan 11, 2010 9:16 am

Re: Bedienung einer Lokomotive

Beitrag von tomcat201 »

Hello

How do we make laborers with a busy way?
hinz
Stellwerk-AdminSupport-TeamR-Admin [Großraum München, Großraum München 2024, Lehrregion, Nordbayern, Südbayern]Qualitätssicherung [Anlagen-QS]Erbauer
Beiträge: 3170
Registriert: Mi Mai 06, 2009 9:53 pm
StiTz: 710331

Re: Bedienung einer Lokomotive

Beitrag von hinz »

Hello Tomcat,

there are three ways for doing this depending on the state (to be more exact: the age) of the signal box:
1) in older signal boxes you have to use the button "Rf" (this works only if this buttin is there). First hit the button of the first (or start) signal then the Rf-button. A little flash light appears under the start signal indicating a shunt route. Then as usual hit the start and end button of your route. Now it is a shunting route to a possibly busy platform
2) If you have shunting signals on newer boxes you can simply use the grey buttons for shunting routes (only one grey button is needed, either start or end signal, the other one can be the normal red signal button)
3) In any case you can also use a command via "Zugfunk" (train radio). Take all needed switches to the proper direction, highlight the train to be moved to a busy platform an then use the command "Zug: weiterfahren" from the "Funk"-rollup. The train will pass the red signal and moves on until he hits his coupler, the next red signal or a switch in wrong direction.

Hope this helps (and i understood your question correctly ;) )

Heinz
Admin, R-Admin Nordbayern, Südbayern und Großraum München

„Ich glaube, dass es auf der Welt einen Bedarf von vielleicht fünf Computern geben wird.“ (1943, T. Watson, Vorstandsvorsitzender der IBM)
Antworten